From Wolverine to completly clean

Det har nu passerat ett fåtal dagar sedan jag rakade av mej "slutspelsskägget". Slutspelet är ju inte slut säger vissa. Jag tycker dock motsatsen och påstår att slutspelet var över så fort det blev klart att Färjestad ska spela emot laget HV71 (ett gäng svettiga apor ledda av en skallig neandertalare) i årets final.

Vad har nu hänt sen jag rakade av de grova strån som täckte min haka? Inget alls faktiskt, det kliar mindre, jag ser vackrare och framför allt sötare ut. Utöver det har inte mycket förändras mer än att smeknamnen "Wolverine" och "Gandalf" används allt mer sällan. Hela upplevelsen känns nu i efterhand lite som milleniumskiftet; mycket hype innan och massa experter förutspådde hemska saker som skulle hända, men i slutändan hände inte mer än att skägget förflyttades från mitt ansikte till avloppsvattnet. Nu ligger det och flyter någonstans i ett av jordens sju oändliga hav. Ändå säger något mej att våra vägar kommer korsas igen. Tills dess lägger jag, till förmån för hela sverige, skäggskriverierna på hyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0