En undran om det främmande vuxenlivet

Just nu går Emil Nordgren runt i sitt lilla hus och städar efter gårdagen. Tekniskt sätt skriver jag blogg men sysselsättningen innan dess var städning. Efter att ha konstaterat att vardagsrummet ser ut som något en okontinental gris plöjt igenom så fick jag två intressanta funderingar och eftersom att endast smarta individer läser min blogg dagligen så tänkte jag fråga här.

Frågan lyder: När blir man så gamal/mogen att man slänger skräp efter sej och inte bara lämnar det på bordet eller golvet? (Självklart förstår jag att detta är en mognadsfråga, jag tror t.ex. min käre vän Gålen fortfarande kommer sitta och slänga burkar och papper överallt när vi har kafferep i 40års åldern)

Fråga nummer två: När detta inträffar, kommer det att göra festligheter tråkigare? Är det för moget? Idag skulle jag iallafall ha uppskattat om vi festade så.

Post scriptum:
Jag tar mej friheten att ge mej själv 50 vuxenpoäng  för dessa funderingar och jag lovar att i framtiden alltid slänga mitt skräp i papperskorgen (om det finns någon i närheten och/eller jag inte är för full).

Kommentarer
Postat av: ludvig

Nej har slutat med det, sparar alla och slänger dem när jag är hos dig..

2008-12-08 @ 22:03:09
Postat av: Emil

haha, lodvig

2008-12-10 @ 14:21:20
URL: http://emilnordgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0