Dilemma

Jag har senaste tiden upplevt det ganska omständigt att förflytta mej, det är kyligt ute och värmen på min cykel kunde varit bättre, priserna på bussar och tåg kunde också varit bättre. Dessutom krävde den senaste busschauffören jag tog en tur med att jag måste ha reflex annars kunde han tydligen, jag citerar: "för fan inte se dej". Men min rebelliska sida reagerade direkt och därför har jag inte införskaffat en sådan livsnödighet än, trots den välartikulerade chaufförens visa råd. Jag tycker inte om när folk kör med mej, särskilt inte i den här situationen då han var mej underställd i hierarkin. Han borde istället ursäktat att han nästan körde förbi och tvingade mej att gå 20meter extra till bussens ingång. Men för att slippa sånna här små vardagliga problem har jag insett att det bara finns två alternativ (eller också ett tredje om jag vill behålla min goda ekonomi, fast detta löser iofs inte mitt problem. Men ett alernativ none the less).

Jag kan, alternativ #1: Ta körkort och då lägga alla pengar jag har kvar på det (kan tilläggas att jag för tillfället inte har någon inkomst alls). Inga pengar = inget körande och absolut ingen bil? Minst sagt en paradox. Visst får jag säkert låna mors bil ibland när den finns hemma men om jag lånar den så måste den varje dag vara hemma igen tills nästa morgon (förutom möjligtvis helgerna).

Alternativ #2: Få tag i någon som kan fixa mej ett falskt körkort. Detta lära dock kosta mer än vad jag har råd att spendera, kanske kan jag önska mej ett i julklapp.

Eller, alternativ #3: Jag kan låta bli ett tag till. Då blir det mycket pengar över till julafton och nyår. Men nästa inkomst känns ändå distant och jobb sägs det ska vara lättare att erhålla om man äger ett körkort. Jag vet även att skjuta upp saker är lite av min epitet så det mesta pekar på att det nog är dags för körkort nu ändå. Betyder det att jag kommer göra det? Det återstår att se, jag skjuter upp beslutet tills om en vecka.


Kommentarer
Postat av: Mullan

Lägg alla dina pengar på kortet och kör sedan runt i företagsbilen du kommer få på ditt nya extravagansa jobb

2008-12-11 @ 17:46:29
Postat av: Mullan

*extravaganta, ofc

2008-12-11 @ 17:47:08
Postat av: Emil

Det är en ganska smart idé, ska noga överväga den.

2008-12-11 @ 21:49:47
URL: http://emilnordgren.blogg.se/
Postat av: Bossen,

2008-12-13 @ 11:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0